Profesjonalna naprawa palet
Naprawiamy europalety na licencji Rail Cargo Austria AG – UIC
Przygotowaliśmy dla Państwa merytoryczną wiedzę z branży logistycznej / paletowej
W ostatnim artykule opisaliśmy, czym jest transport lotniczy, oraz najważniejsze informacje na jego temat. W tym artykule skupimy się na transporcie morskim!
Transport morski to nic innego jak przewóz towarów przez specjalistyczne statki towarowe, często nazywane statkami frachtowymi. Już w 1914 roku istniały pierwsze kontenery, a to właśnie za ich pomocą odbywa się dzisiejszy transport morski.
UNCTAD Report on Unitization of Cargo w 1970 r. wskazało, że w 1906 użyto stalowej, nieprzystosowanej do piętrzenia, skrzyni metalowej o wymiarach 18' × 8' × 8'. Przewoźnikiem była firma Bowling Green Lift-Van Company z Nowego Jorku.
źródło: Wikipedia
Konteneryzacja zmieniła na stałe transport morski, dziś towar wygodnie można spakować do kartonu, ułożyć na palecie a ta zostanie umieszczona w kontenerze. Ładowność statków i duża skala transportu morskiego sprawia, że to najekonomiczniejszy rodzaj przewozu towarów. W przeciwieństwie do transportu powietrznego, na statku możemy transportować nawet bardzo ciężkie i ponadgabarytowe produkty.
Armator zgodnie z kodeksem morskim to osoba fizyczna bądź prawna, która zajmuje się żeglugą, własnym czy też wynajętym statkiem. W branży transportu morskiego mówimy Armator na właściciela statku, jednak tak jak w przypadku transportu drogowego statki często są leasingowane bądź wynajmowane na wyłączność.
W transporcie morskim mamy sporo armatorów, jednak tych, którzy zajmują się wyłącznie transportem kontenerów, jest około 35. Mowa o największych światowych armatorach. 87% wszystkich ładunków przewożonych drogą morską, jest transportowana przez 10 armatorów na świecie. To pokazuje, że duża większość towarów w tym z Azji, Ameryki i innych kontynentów jest w rękach jedynie 10 firm, które kontrolują transport morski.
A.P. Moller-Maersk A/S
Jeden z potentatów transportu morskiego to Duńska firma Maersk, powstała w Kopenhadze w roku 1904.
Maersk prowadzi swoją działalność w kilku obszarach biznesu głownie logistyce. Najważniejszym segmentem działalności jest żegluga kontenerowa.
MSC Mediterranean Shipping Company
Kolejny z gigantów to firma MSC Mediterranean Shipping Company, która swoją działalność rozpoczęła w roku 1970.
MSC zawija aż do 500 portów na 215 szlakach handlowych.
TEU, skrót z angielskiego Twenty-Foot Equivalent Unit. Jest to jednostka ładunkowa oznaczająca jeden kontener ISO 20-stopowy. Podobnie jak w przypadku europalet, kontenery również podlegają normalizacji. TEU jest znormalizowaną jednostką międzynarodową i służy do wskazywania pojemności ładunkowej statku, czy też obliczania zdolności przeładunkowej terminali.
Kontenery morskie ISO są znormalizowane do określonych wymiarów, dzięki temu statki mogą być w łatwy sposób ładowane oraz rozładowywane w różnych portach na całym świecie. Specyfikacje kontenerów opisane są w normie ISO 668.
Najczęściej spotykane kontenery ISO występują w typowych wymiarach ISO 10′, ISO 20′ i ISO 40′.
Standaryzacja kontenerów oraz ich stosowanie znacznie obniża koszt transportu i przyczynia się do sprawnego przepływu towarów na całym świecie.
Statki towarowe inaczej frachtowce, czy też kontenerowce. Służą do przewozu rzeczy niezbędnych w codziennym życiu na całym świecie. Transport międzykontynentalny odbywa się głównie za pomocą transportu morskiego. Statki towarowe dzielą się na:
Statki towarowe dzielone są również na oceaniczne oraz tak zwane statki Feeder (ang. Feed). Oceaniczne to statki o dużych rozmiarach służące do transportów na duże odległości międzykontynentalne, natomiast Feedery to mniejsze statki, często mówi się, że „karmią” wielkie kontenerowce.
Knock Nevis, czyli tankowiec nazywany też Seawise Giant, Happy Giant i Jahre Viking, miał długość aż 458 metrów i wyporność 648 tys ton! Wielkość tego statku widzimy, dopiero porównując go np. z Amerykańskimi lotniskowcami Nimitz, które mają 333 metry długości i jedynie 104 tys ton wyporności.
MSC Gülsün jest aktualnie uznawany za największy kontenerowiec na świecie, jego ładowność wyrażana w jednostkach TEU, o których pisaliśmy wyżej to aż 23 756. Statek MSC dobijał do portu północnego w Gdańsku i stanął przy nabrzeżu T2.
Jako firma specjalizująca się w profesjonalnej naprawie europalet na licencji wydanej przez Rail Cargo Austria AG – UIC. Możemy pomóc zoptymalizować koszty logistyczne w Twojej firmie, nawet o 60%.
Zapisz się do naszego newslettera poświęconego branży logistycznej. Otrzymywać będziesz tylko wartościową wiedzę i atrakcyjne promocje.
Posiadamy europalety dostępne od ręki. Jako sprawdzony dostawca gwarantujemy suche i certyfikowane palety z transportem na terenie całego kraju.
*Podane ceny są cenami netto.
*Podane ceny są cenami netto.
Cena - 46,00 zł
Cena - 37,00 zł