Profesjonalna naprawa palet
Naprawiamy europalety na licencji Rail Cargo Austria AG – UIC
Przygotowaliśmy dla Państwa merytoryczną wiedzę z branży logistycznej / paletowej
Historia Europalety swój początek ma w roku 1950, stworzona została po raz pierwszy przez Szwecki koncern BT industries. Z założenia miała być paletą uniwersalną, umożliwiając transport wszystkimi rodzajami wózków widłowych. Najbardziej rozpowszechniona została w Europie. To pierwsza teoria opisana m.in. w Wikipedii.
Kolejną wersją mniej popularną jest stworzenie pierwszej palety EUR, przez braci Svensson. Gyllsjö Träindustri zostało założone w 1946 roku przez braci Ivara i Tore Svenssonów, a później dołączył do nich również Maj Svensson.
Na początek produkowali skrzynki na owoce i warzywa. Pod koniec lat czterdziestych Gyllsjö wraz z SJ opracowali, tak zwaną paletę SJ, która na spotkaniu w Paryżu we wczesnych latach pięćdziesiątych z Międzynarodową Unią Kolejową (UIC), paleta SJ została przyjęta jako europejski standard, a później nazwano ją paletą EUR.
Europaleta, po czym ją rozpoznać? Jako produkt wysokiej jakości, europaleta posiada oznaczenia oraz wymogi ułatwiające jej rozpoznanie od innych palet przemysłowych:
Jednym z najważniejszych oznaczeń jest znak EPAL w owalu na prawym i lewym wsporniku od sierpnia 2013 r. Znak UIC na lewym wsporniku i EUR na prawym wsporniku w przypadku licencjonowania przez organizacje UIC. Wymogiem jest również oznaczenie na środkowym wsporniku zawierające numer licencji producenta palet oraz rok i miesiąc ich produkcji (NNN-R-MM). Dodatkowym oznaczeniem jest znak obróbki termicznej ISPM15. Naprawione europalety spełniające normy, rozpoznamy po wbitym gwoździu naprawczym z widocznym numerem licencji.
Oznakowania EPAL w owalu na lewym i prawym wsporniku narożnym (od 08/2013 r.)
European Pallet Association
Rozpoznać europaletę możemy też dzięki jednemu z wymogów, chodzi o dokładny wymiar palety 800x1200x144mm. Wymiar ten jest stosowany na całym świecie, jako jednostka ładunkowa.
Kolejną cechą charakterystyczną są narożniki ścięte pod skosem. Europaleta według Stowarzyszenia palet, musi być wykonana z 11 desek z drewna wysokiej jakości, jedynie 9 wsporników może być z drewna rozdrobionego, bądź litego. Europaleta wykonana zgodnie z regulaminem technicznym, posiada 78 gwoździ.
Jedna z ważniejszych kwestii to maksymalna nośność palety euro, a więc ile najwięcej kilogramów naszego produktu udźwignie paleta. Ignorowanie tych wartości może okazać się bardzo kosztowe finansowo, czasowo, a nawet niebezpieczne. Przekroczenie maksymalnej wagi dynamicznej może doprowadzić do pęknięcia palety, w przypadku przekroczenia nośności statycznej możemy doprowadzić do nadmiernego wygięcia, co uniemożliwi podniesienie wózkiem widłowym. W przypadku magazynowania regałowego pamiętajmy, że przekraczanie dopuszczalnego obciążenia może skutkować nawet zsunięciem się palety z regału. Prócz kosztów, możemy stworzyć nawet zagrożenie życia.
Co to jest nośność dynamiczna? Jak sama nazwa wskazuje, chodzi o dopuszczane obciążenie na palecie podczas jej transportu. Dokładniej chodzi o transport palety wózkiem widłowym bądź też „paleciakiem” najczęściej stosowanym na magazynach. Dla europalety maksymalna nośność dynamiczna to: od 1000 do 1500 kg.
Kolejną ważną wartością jest nośność statyczna. W tym przypadku chodzi o maksymalne obciążenie palety, gdy ta służy tylko jako nośnik dla produktów. Przykład: na palecie z ułożonymi karmami dla zwierząt, ustawiamy kolejną paletę. Maksymalna nośność statyczna znajdującej się na samym dole palety euro, zgodnie z obowiązującymi dokumentami normalizującymi to 4000 kg.
Waga europalety– jako produkt najwyższej jakości, musi spełniać kryteria normy europejskiej dotyczące wagi. Waga nie jest podana z dokładnością co do grama, jednak powinna oscylować w wadze 25 kg. Patrząc na fakt, że palety przemysłowe o tych samych wymiarach wahają się nawet o 10 kg, to uzyskanie wartości blisko 25 kg jest możliwe, tylko stosując dokładne wymogi podczas produkcji, dotyczące wymiarów, rodzaju drewna oraz wilgotności drewna.
Nowe europalety, nie mogą przekraczać wilgotności drewna powyżej 22%, od dnia 1 stycznia 2010 roku, palety euro obowiązkowo są poddane obróbce termicznej ISMP15, potwierdzoną znakiem IPPC. Takie palety, inaczej nazywane są jako: fumigowane lub fitosanitarne. Proces wysuszania drewna do produkcji europalet jest bardzo ważny przy transporcie międzynarodowym. Proces ten ma na celu likwidacje wszystkich organizmów, które mogłyby zaszkodzić w ekosystemie obcych państw, do których palety są transportowane. Ważniejszą wartością jednak jest nośność palety, przy wadze 25 kg, powinna wynosić od 1000 kg do 1500 kg.
Długość | 800 mm |
Szerokość | 1200 mm |
Wysokość | 144 mm |
Jakie wymiary ma Europaleta? Dokładny wymiar palety to 800x1200x144 mm. Producenci europalet muszą z dużą dokładnością przygotowywać poszczególne elementy palety. Standaryzacja elementów palety euro określona jest w Karcie UIC 435
Europaleta posiada cztery wejścia, dodatkowo dwustronnie fazowane deski dolne. Takie rozwiązanie podnośni efektywną obsługę od produkcji, poprzez magazynowanie i kończąc na transporcie. Rozwiązanie to wpływa na sprawny proces w całym łańcuchu dostaw. Certyfikowane Europalety kompatybilne są, ze wszystkimi wózkami paletowymi, oraz powszechnie stosowanymi nośnikami ładunku.
Rozkład elementów złączonych zgodnie z UIC 435-2. Elementy konstrukcyjne europalety muszą być dobrane w taki sposób, aby wraz z tolerancjami nie przekroczyć wymiarów całej palety.
Lista części europalety:
Jako firma specjalizująca się w profesjonalnej naprawie europalet na licencji wydanej przez Rail Cargo Austria AG – UIC. Możemy pomóc zoptymalizować koszty logistyczne w Twojej firmie, nawet o 60%.
Zapisz się do naszego newslettera poświęconego branży logistycznej. Otrzymywać będziesz tylko wartościową wiedzę i atrakcyjne promocje.
Posiadamy europalety dostępne od ręki. Jako sprawdzony dostawca gwarantujemy suche i certyfikowane palety z transportem na terenie całego kraju.
*Podane ceny są cenami netto.
*Podane ceny są cenami netto.
Cena - 46,00 zł
Cena - 37,00 zł