Kolor europalety to jeden z paramentów służący do identyfikacji oraz oceny nośnika. Europalety wykonane są z wysokiej jakości drewna, jednak po dłuższym czasie użytkowania widoczne są przebarwienia drewna. Najważniejszy jest fakt, że wyróżniamy dwa gatunki europalet. W tym artykule opiszemy oraz przedstawimy różnice pomiędzy nimi. Warto wiedzieć, że często stosowana jest nazwa „klasa I” oraz „klasa II”, co oznacza dokładnie to samo co gatunek I i gatunek II. Dodatkowo stosuje się także zamienne nazewnictwo europaleta „jasna” oraz „ciemna”.
Firmy korzystające z palet drewnianych, mają możliwość umieścić własne logo na palecie, wykorzystując trwałe metody znakowania. Wysyłając towar na palecie z logiem firmy wzbudzamy większe zaufanie oraz zwiększamy świadomość marki.
Logo Twojej firmy na palecie drewnianej to skuteczny marketing! Posiadamy najnowocześniejszy system do znakowania palet drewnianych od Producenta systemu znakowania drewna – EBS Ink-Jet Systems Poland Sp. z o.o. Drukarka wyposażona w głowice z piezoelektrycznym sterowaniem zaworów, które drukują wieloma dyskretnymi strumieniami atramentu.
Zobacz, jak wygląda znakowanie klocka palety drewnianej dowolnym znakiem graficznym, na poniższym filmie.
Worki Big Bag, swoje zastosowanie znajdują w takich branżach jak ogrodnictwo, rolnictwo czy branża budowlana. Ich popularność wynika z praktyczności w magazynowaniu oraz transporcie materiałów sypkich. Worki Big Bag posiadają kilka ważnych zalet, np. zajmują mało przestrzeni magazynowej, są stosunkowo tanie, a prosta konstrukcja ułatwia obsługę.
Tak jak wyżej wspomnieliśmy, worki Big Bag zastosowanie znajdują do przechowywania materiałów sypkich. Wynika to oczywiście z ich atrybutów takich jak: szczelność, niska waga, wytrzymałość, a ponadto dodatkowo nie zajmują dużo miejsca. Rosnąca popularność worków Big Bag, przekłada się na zwiększone zainteresowanie w nowych branżach.
Europalety są rozpoznawalne na całym świecie i najczęściej wybierane w transporcie towarów. Stworzona w 1950 roku paleta euro, była pierwszym uniwersalnym nośnikiem dla wszystkich rodzajów wózków widłowych. Nieprzerwany sukces tego nośnika leży u podstaw dużej dbałości o szczegóły produkcji. Jest to jedyna paleta drewniana, do której produkcji wymagane jest posiadanie odpowiednich licencji. Naprawa europalet, także narzuca obowiązek stosowania ściśle określonych procedur tak samo, jak przy produkcji konieczne jest posiadanie licencji. Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnej naprawie europalet. Taka usługa pomaga zoptymalizować koszty nawet o -60%.
Zagadnienie „Standard UIC” niezmiennie wiąże się z Kodeksami UIC. Szczególnie z jednym konkretnym, czyli Kodeksem UIC 435. Opisuje on wszystkie regulacje oraz wymagania związane z produkcją palet o standardowych wymiarach euro. Kodeks UIC 435 zbiera w sobie najważniejsze informacje ściśle związane z działalnością europalet. Możemy w nim znaleźć zasady dotyczące wymiarów czy oznakowań palet euro.
Kodeks bardzo ściśle określa wymiary, jakie powinna mieć paleta. Nośnik dopuszczony do użytkowania musi spełniać każdy najmniejszy element wymagany przez licencjodawców. Standardowa paleta euro powinna wynosić 1200 x 800 mm oraz ważyć około 25 kg, jest to najpopularniejszy nośnik wybierany przez wiele przedsiębiorstw. Znajduje on zastosowanie praktycznie w każdym magazynie. Możemy również wytypować inne rozmiary palet EUR, które odpowiadają również paletom EPAL.
Oznaczenia UIC/EUR oraz EPAL pomagają w rozpoznaniu palety euro. Obie te organizacje stanowiły kiedyś jedność, jednak doszło do rozpadu i zaczęły działać jako osobne podmioty. Jednak jedyną cechą wyróżniającą te palety są oznaczenia wypalane na wspornikach. Oznaczenia palet euro produkowanych przez UIC posiadają na lewym wsporniku stylizowane logo UIC a na prawym zastrzeżony znak EUR w owalu, tymczasem EPAL na obu wspornikach wykorzystuje znak EPAL w owalu. Każda z palet jest produkowana na podstawie Kodeksu UIC 435, który zawiera wszystkie regulacje dotyczące wymiarów, nośności czy montażu.
Związek Producentów Europalet UIC (fr. Union Internationale des Chemins de fer) został założony w 1922 roku z siedzibą w Paryżu. Od tego czasu organizacja zrzesza przedsiębiorców logistyki oraz reprezentuje ich na arenie międzynarodowej. Stowarzyszenie od ponad 60 lat dostarcza na rynek najwyższej jakości europalety. Tworząc idee palet oraz ich normy, Związek UIC postawiło na tożsamość jednostki. Dlatego na prawym wsporniku umieszczone zostało logo EUR, które służyło również do identyfikacji palet. Wciąż wszechobecny standard UIC jest symbolem wysokiej jakości opartej na ścisłych wymogach zawartych w Kodeksie UIC 435.
Branża palet rozwija się w zawrotnym tempie i wprowadza na rynek innowacyjne produkty jak np. palety higieniczne. Popyt na rynku wzrasta i aby spełnić wymagania konsumentów, trzeba wyjść naprzeciw rygorystycznym normom sanitarnym. Palety higieniczne spełniają wymogi przemysłu spożywczego i farmaceutycznego. Wykorzystywane są do magazynowania oraz przewożenia artykułów wysoce sterylnych, narażonych na zanieczyszczenie.
Palety drewniane to wciąż lider na rynku transportowym. Jednak są branże, które posiadają większe wymogi sanitarne i nie zawsze palety z drewna są w stanie im sprostać. Dlatego też wiele przedsiębiorstw sięga po droższy plastikowy odpowiednik, czyli palety higieniczne. Główną różnicą tych nośników są wymogi sanitarne. Palety drewniane muszą przejść obróbkę fitosanitarną (IPPC), która eliminuje żywe organizmy drążące kanaliki w drewnie i pozwala na międzynarodową wymianę palet. Natomiast palety z tworzyw sztucznych potrzebują tylko atestu higienicznego PZH (Państwowy Zakład Higieny), który klasyfikuje nośnik do przewozów towaru z wysokimi wymaganiami higieny. Paleta plastikowa waży zaledwie 18 kg, co obniża koszty transportu, gdzie standardowa paleta drewniana waży 25 kg. Różni je również nośność palety, o ile udźwig statyczny nie różni się bardzo między nimi, to przy dynamicznej nośności już ukazuje się nam lekka różnica.
W czasach szalejącej inflacji branża zajmująca się produkcją oraz sprzedażą palet drewnianych boryka się z niejednym problemem. Ceny drewna poszybowały w górę, przez co koszt jednej palety wzrósł prawie trzykrotnie. Wiele przedsiębiorstw chcących skutecznie zaoszczędzić środki w czasach panującej inflacji, powinno zdecydować się na naprawę posiadanych palet niż na zakup nowych.
Według raportu GUS z dnia 1.07.2022 roku inflacja w maju wyniosła aż 15,6%, co oznacza, że jest to najwyższy procent od 1997 roku. Niestety dochodzą do nas informacje, że to jeszcze nie koniec wzrostów. Branża palet drewnianych cierpi równie mocno na inflacji co inne przedsiębiorstwa, ponieważ surowiec drewna drożeje w zawrotnym tempie. Niestety to nie jedyny problem. Wspominaliśmy już w jednym z naszych artykułów, o eksporcie kłód tartacznych, który wzrósł o 24% w skali roku. Oznacza to, że surowiec jest sprzedawany i wywożony za granicę pomimo problemu na rodzimym rynku. Dotkliwym problemem stał się również przestój w dostawach surowca z Ukrainy, Białorusi oraz Rosji przez panujący tam konflikt zbrojny. Import drewna ze wschodnich granic co roku wynosił ok. 1 mln m3 drewna produkcyjnego. Ma to ogromny wpływ na łańcuch dostaw w całej Europie. Jeśli w najbliższym czasie nie znajdzie się rozwiązanie dla tego problemu, istnieje duże ryzyko, zwiększenia deficytu palet drewnianych na rynku.
Posiadamy europalety dostępne od ręki. Jako sprawdzony dostawca gwarantujemy suche i certyfikowane palety z transportem na terenie całego kraju.
*Podane ceny są cenami netto.
*Podane ceny są cenami netto.
Cena - 46,00 zł
Cena - 37,00 zł